Ahol a föld sója található

Bár nincs igazán vonatállomás itt, ahol most vagyok, de a vonat, amit január óta vártam, augusztusban befutott.
A várakozás nem volt tétlen: új tapasztalatok, helyszínek, megállt idő. Meg könyvek és jegyzetek a következő jelige alatt: "Csináld azt amit KELL, hogy utána azt csinálhass, amit AKARSZ." (Oprah Winfrey) Így telt az idő, néha nagyon gyorsan és aktívan, máskor lomhán, s szinte tétlenül.
Kerestem a helyet, ahol a munkámban én lehetek, ahol megbecsülnek, ahova jó érzéssel, kiváncsisággal megyek reggel. Volt, hogy jól ismert vidéken barangoltam újból, ott, ahol a szakmát igazából kitanultam, de közben kerestem az "igazit". Nehéz volt kivárni, s már-már azt hittem, hogy lehetetlen az ilyesmi. De végül előbújt, s akkor "csak" dönteni kellett, de gyorsan, s vigyázni, hogy két szék közt ne maradjak.
Döntöttem, s eddig helyesnek bizonyúlt döntésem. S hogy mi segített ebben? Visszamenni a dolgok elejére: Mit akarok? Miért akarom? Hogyan akarom? Szeretem? Igen.
Kis létszámú munkaközösség, jó hangulat, sok terepmunka, változatos helyzetek. Mindez egy olyan környéken, ahol általában csak átutazóban voltam. Most részleteiben is felfedezhetem ezt a vidéket.
Ide költöztem, hogy ne kelljen ingázni, s több időm legyen barangolni. Kerestem, kutattam, míg megtaláltam a lakot, ahol otthon érezhetem magam. Szép kilátás, udvar, pár perc a központtól, még alakulóban. 
De ez nem akadályoz abban, hogy felfedezzem ennek a helynek a sóját.
Konkrétan és képletesen is. 
Torda.
Ahol a föld sója található. És nem csak. Sok minden más is.
Nem Kolozsvár, fölösleges is hasonlítgatni. S nem is kell, hogy minden település Kolozsvár legyen.
Kutatom a vidéket, az embereket. Már vannak új kedvencek és ismeretségek. És hiszem, hogy még lesznek. S hiszem azt is, hogy egy hely értéke az emberektől is függ. Tőlünk, kik a föld sója lehetünk.

Torda, 2015 október

Ajtony

Ajtony

Ajtony - kilátás
Ajtony - Sándor kúria
Ajtony - Sándor kúria


Kisbánya